תפריט דיאטה טבעוני

רבים חושבים שתזונה טבעונית היא גם בהכרח גם תזונה בריאה, אך לא כך הדבר. מי שלא בקיא מספיק בעינייני התזונה יכול בלי לשים לב לאכול המון פחמימות, או אוכל עתיר שומן ועלול לסבול מעודף משקל. ולחילופין, לא לספק את הויטמינים והחלבונים שהגוף צריך וחלילה לגרום נזק. תזונה טבעונית צריכה להיות מאוזנת ולכלול כל מה שהגוף זקוק לו: חלבונים, ויטמינים, סידן, ברזל וכד׳.

כדי להישאר בריאים ומאוזנים התייעצנו עם התזונאית שירה פז-יגיל, דיאטנית קלינית בבית החולים רמב״ם בחיפה, וביקשנו ממנה שתבנה לנו תפריט דיאטה טבעוני, שיהיה מגוון, מעניין ושיכיל כמובן את כל מה שהגוף זקוק לו. בנוסף לתפריט המאוזן חשוב מאוד, לדברי שירה, לשים לב לצורת האכילה שלנו. אכילה “נשנשנית” גורמת לנו לאכול יותר אך להרגיש שאכלנו פחות. לכן, יש להקפיד לאכול ארוחות מסודרות, לשבת ליד שולחן, לשים את האוכל המיועד על צלחת ולא לאכול מהסיר או מהמגש המרכזי, להימנע מעיסוקים מסיחי דעת, להתרכז וליהנות מהאוכל.

התפריט שכאן מבוסס על דיאטת 1600 קלוריות שזו הצריכה היומית המומלצת (לאנשים שלא עוסקים בספורט וכד׳). כמובן שאנחנו ממליצים להתייעץ עם תזונאית מומחית כדי לקבל את כל המידע הדרוש כדי לאכול טבעוני ובריא.

ארוחת בוקר

  • יוגורט סויה (עד 100 קק”ל) + 30 גר’ גרנולה + פרי
  • ⅓ מנת שקשוקה + פרוסת לחם קל

ארוחת ביניים

  • 2 פרוסות לחם קל + 2 כפות ״חומוס״ עדשים + ירקות
  • 2 פריכיות אורז + 2 כפיות טחינה גולמית + 2 כפיות סילאן

ארוחת צהריים

ארוחת ביניים

  • 2 תמרים / 3 משמשים מיובשים + 3 אגוזי מלך / 7 שקדים
  • 2 פרוסות לחם קל + 2 כפיות ריבה לייט + פרי

ארוחת ערב

גליל תחתון, עמק יזרעאל

 

שירה פז יגיל

דיאטנית קלינית

052-5211828

diploma

תואר ראשון במדעי התזונה של אוניברסיטה העברית
תואר שני במדעי הרפואה של אוניברסיטה העברית

אהבתם? שתפו:

אולי גם הרשימות האלה יעניינו אותך...

השאר תגובה