תבשיל כוסמת ועדשים שחורות

של מיכל דינר

כוסמת עם עדשים שחורות מונבטות וגוגי ברי

תבשיל כוסמת קלויה עם עדשים שחורות מונבטות וגוג'י-ברי. המנה טעימה, בריאה ומשביעה, ללא גלוטן ואף מכילה חלבון מלא.

מצרכים

כוס כוסמת קלויה, שטופה ומסוננת (אפשר להשרות בקערת מים לשעה, וזה מקצר את זמן הבישול)
כוס עדשים שחורות מונבטות (בהערות למטה יש פירוט כיצד להנביט בפשטות)
כף שטוחה אבקת מרק בצל
חופן גוג'י-ברי
מלח ים ופלפל גרוס לפי הטעם.

הוראות הכנה

מחממים את הכוסמת בסיר עם מעט שמן זית, מוסיפים מים רותחים שמכסים את הכוסמת בכס"מ. מביאים לרתיחה ומנמיכים את האש ומשאירים במכסה סגור ל10 דקות.
מערבבים, מוסיפים את העדשים המונבטות, הגוג'י-ברי וכף אבקת מרק בצל מומסת במעט מים רותחים.
מוסיפים עוד קצת מים רותחים לסיר, מערבבים, סוגרים את המכסה ומבשלים עד שהכוסמת רכה והמים נגמרים.
מוסיפים מלח ים ופלפל גרוס, מערבבים ואוכלים!

הנבטת עדשים

לוקחים ככוס עדשים שחורות/ירוקות לא מבושלות, משרים בקערה עם הרבה מים ללילה אחד. בבוקר מסננים את המים, מניחים את העדשים במסננת, שוטפים ומניחים את המסננת עם העדשים בקערה לא שקופה, מכסים מעל במגבת ומניחים בצד.
כל שעתיים שלוש מעבירים את המסננת בלבד מתחת לברז, מרטיבים את כל העדשים, מחזירים לקערה ומכסים שוב (מרוקנים את הקערה מנוזלים מיותרים).
לאחר יום ניתן לראות נבטוטים, אפשר להקפיא במנות או להנביט עוד קצת.
הערך התזונתי של העדשים המונבטות מכפיל את עצמו לעומת עדשים שאינן מונבטות.
ניתן לאוכלן כך ללא בישול בסלט, הן נוחות לעיכול לאחר הנבטה, או לבשלן בישול קצר כמו בתבשיל הנ"ל.
בתיאבון!

שתפי:
Loading💓 הוספה למועדפים

You may also like

השאירי תגובה