מתכונים למנות עיקריות

שווארמה טופו

שווארמה טופו

ארוחת שווארמה. למה? ככה.
כי לפעמים מתחשק לנו ארוחה מפנקת, מנחמת, מתובלת ועם זאת, פשוטה, מהירה וסופר מספקת.
את השווארמה אני עושה מטופו, הגוש הלבנבן הזה אליו באופן מפתיע, יש לי חשקים של ממש לעיתים. הוא מזין, אפשר לנעוץ בו שיניים והוא מקבל אליו בצייתנות ואהבה את מגוון התבלינים שאנחנו מרעיפים עליו פה.
לצד השווארמה משתדכים מעולה הום פרייז בתנור של תפוחי אדמה, בטטות ודלעת ערמונים בעשבים מהגינה, טחינה וסלט חמצמץ ומרענן של חסה וכרוב בשום, שמן זית ולימון.
יאמ.

מצרכים

טופו קשה – 1 חבילה
בצל סגול גדול או 2 בינוניים
תבלינים: גרגירי חרדל, גרגירי כוסברה פפריקה מתוקה, כמון, אבקת קארי
מלח ופלפל שחור
שמן זית

אופן ההכנה

חותכים את הבצל לקוביות גדולות ומטגנים בכ – 3-4 כפות שמן זית, יחד עם כפית גרגירי חרדל ו – 1/2 כפית זרעי כוסברה טחונים או כתושים. נותנים לקוביות את הזמן לו הן זקוקות כדי להתרכך, להשחים ולהוציא את הסוכר שבהן, מבלי להישרף. זה חלק גדול מהטעם. אפשר להוסיף מלח שעוזר לבצל להגיר את נוזליו.
בינתיים, חותכים את הטופו לפרוסות או רצועות דקיקות ומוארכות, כצורת שווארמה.
כשהבצל מוכן אפשר להוסיף אליו פפריקה מתוקה (כפית שטוחה), כמון (1/2 כפית) אבקת קארי (כפית יפה) ומלח – פלפל לפי הטעם. שימו לב שתערובות הקארי נוטות להיות חריפות מעט (למי שרגיש) אבל הן מחברות את התבלינים כולם לכדי מה שלשמו התכנסנו.
אולי שווארמה זה לא, אבל זה טעים נורא (כלומר מאוד).
התערובת צריכה להיות מתובלת היטב כי הטופו חסר טעם לחלוטין. מוסיפים אותו לבצל והתבלינים ומתחילים לערבב, נותנים לתערובת הטעמים העשירה להיספג בטופו.
זה הזמן לתקן תיבול, להוסיף עוד ממה שצריך, אולי אפילו עוד מעט שמן וקצת מים, כדי לשמור על לחות התערובת. תנו לה כמה דקות לשבת על אש קטנה תוך כדי ערבוב וזהו. מוכן.

בתיאבון!

“אלומה” מציעה קייטרינג לאירועים אינטימיים עד בינוניים, ברוח ים תיכונית ועם אופי אישי, בישול ביתי בריא וטרי, סדנאות בישול והדרכה קולינרית בנבכי התזונה הטבעית. בקרו בדף הפייסבוק של אלומה.
Loading💛 הוספה למועדפים

השאר תגובה