פשטידת ברוקולי קלה ומהירה להכנה

פשטידת ברוקולי

לכל אחד יש את המתכון הזה שאפשר להכין מהר, כשפתאום מגיעים אורחים בהפתעה. אצלי זאת פשטידת ברוקולי הזאת. משך ההכנה שלה הוא כ-35 דקות, אבל האמת היא שחצי שעה מזה היא בסה"כ בהמתנה כשהפשטידה מתחממת לה בתנור. במתכון המקורי שלה הקמח לא היה מלא, אבל לאחרונה התחלתי להכין אותה בגירסא קצת יותר בריאה. המנה מספיקה לשלושה-ארבעה אנשים.

מצרכים

חב’ ברוקולי קפוא
1 כוס קמח מלא (או חצי כוס קמח רגיל וחצי כוס קמח מלא, גם רק קמח רגיל יעבוד)
3 כפות טחינה מלאה מעורבבות עם מעט מים (עד מרקם משחתי)
1 כף אבקת מרק בטעם עוף
1 כף אבקת מרק בצל
3 כפות מים

אופן ההכנה

מפשירים את הברוקולי בקערה בעזרת מים חמים. מסננים מנוזלים. חותכים את הברוקולי לחתיכות קטנות, אבל לא מידי.
מוסיפים לקערה את שאר המצרכים ומערבים היטב (בעזרת הידיים). אפשר להוסיף עוד קצת מים או כף שמן עד שמתקבלת תערובת אחידה
מעבירים לתבנית משומנת ואופים בתנור עד שהפשטידה משחימה. (כ-30 דק’).

הכי מומלץ להגיש את הפשטידה ליד סלט עגבניות שרי וכוסברה.

בתיאבון!

שתפי:
Loading💓 הוספה למועדפים

You may also like

53 תגובות

שמואל 29/01/2014 - 18:11

מעולה! בדיוק מה שמתחשק לי…. תודה תודה תודה

הגיבי
matar 06/10/2018 - 10:36

כשמחליפים קמח לבן בקמח מלא ולהפך בדך כלל צריך לשנות את כמות הנוזלים, מאחר ובמתכון אין כמעט נוזלים איך זה השפיע על הקמחים השונים?

הגיבי
דנה 07/03/2014 - 12:02

נראה מעולה. יש אפשרות להחליף את הקמח המלא בקמח תופח?

הגיבי
תיאבון בריא 07/03/2014 - 12:09

לא ניסיתי בקמח תופח, אבל בעיקרון כן. הפשטידה לא דורשת תפיחה. את מוזמנת לנסות לדווח 🙂

הגיבי
noa 11/10/2014 - 21:53

ניתן להחליף את הקמח בקמח חומוס?

הגיבי
תיאבון בריא 12/10/2014 - 05:17

לא ניסיתי. אבל כנראה שזה יעבוד.

הגיבי
דורין 05/12/2014 - 21:03

הכנתי היום יצא מעולה, פשוט וטעים 😉

הגיבי
מיכל 05/01/2015 - 15:20

האם אפשר לוותר על האבקת מרק? מה לשים במקום? חשבתי אולי ציר מרק ירקות

הגיבי
תיאבון בריא 06/01/2015 - 03:23

אבקת המרק נותנת את רוב הטעם לפשטידה. אם יש לך תערובת תבלינים אחרת שאת אוהבת, אפשר להחליף בה את אבקת המרק. רק לקחת בחשבון שהטעם של התבלינים דוהה מעט באפייה, אז לשים טיפונת יותר ממה שרגילים. ספרי איך יצא 🙂

הגיבי
Silvi 16/01/2015 - 09:13

שאלה ;
יש לי פיירקס עם מכסה.
לאפות עם או בלי מכסה ?

הגיבי
תיאבון בריא 16/01/2015 - 09:23

בלי מכסה

הגיבי
מיכל קיבן 25/12/2019 - 17:13

אני מצטערת לאמר שזה לא הופך לפשטידה.הצילום הוא של המתכון הזה?

הגיבי
תיאבון בריא 01/01/2020 - 21:27

כן. של המתכון הזה.
אולי היית צריכה להוסיף קצת יותר קמח ושמן כדי שזה ייצא עיסתי? אולי לערבב היטב לפני ששמים בתנור? איפה את חושבת שזה נכשל?

הגיבי
יוגב 03/03/2016 - 22:38

על כמה מעלות האפיה?

הגיבי
תיאבון בריא 04/03/2016 - 09:49

חום בינוני, 180 מעלות

הגיבי
פנינה שולמן 17/03/2016 - 13:13

איזו כמות של ברוקולי טרי תחליף את הכמות של הברוקולי הקפוא?

הגיבי
תיאבון בריא 17/03/2016 - 14:19

מממ… לא סגורה על זה, אבל אולי 800 גרם של תפרחות טריות. רק לא לשכוח לבשל אותם קודם, שיהיה רכים.

הגיבי
מיה 03/04/2016 - 17:31

היי, כתבת זו פשטידה ל 3-4 אנשים, כלומר קטנה? אני רוצה להכין את הפשטידה הזו בתבנית עגולה גדולה, להרבה אנשים. איך היית משנה את הכמויות? תודה (:

הגיבי
תיאבון בריא 03/04/2016 - 23:05

הכמות מספיקה לתבנית עגולה סטנדרטית או תבנית בינונית חד פעמית. אם את מכינה להרבה אנשים, הייתי מכינה 2 תבניות, או בתבנית גדולה ומכפילה כמויות ולשים לב שזה לא ייצא עבה מידי. עוד טיפ קטן, את הבלילה הייתי שמה לנוח במקרר לחצי שעה, לפני האפיה.

הגיבי
אולגה 14/08/2016 - 19:09

היי
אפשר להכניס בצל אמיתי במקום אבקת מרק בטעם בצל?

הגיבי
תיאבון בריא 14/08/2016 - 21:35

היי. לא ניסיתי אבל נראה לי שזה יעבוד. במקור זו פשטידת בצל (5 בצלים בינונים במקום הברוקולי) שטבענתי.

הגיבי
אודליה 02/09/2016 - 18:39

איך אני מחליפה את הטחינה? מה האופציות? 🙂

הגיבי
תיאבון בריא 03/09/2016 - 09:26

אפשר לערבב 1-2 כפות של קמח חומוס עם מעט מים. או להחליף את הטחינה בחמאת שקדים

הגיבי
הדר 06/09/2016 - 14:59

מבאס אותי השימוש בשני כף מרק מאחר וידוע שזה מאוד לא בריא… יש רעיון במה להחליף אותם?

הגיבי
תיאבון בריא 07/09/2016 - 00:24

אם יש לך תערובת תבלינים אחרת שאת אוהבת, אפשר להחליף בה את אבקת המרק. רק לקחת בחשבון שהטעם של התבלינים דוהה מעט באפייה, אז לשים טיפונת יותר ממה שרגילים. ספרי איך יצא 🙂

הגיבי
דנה 19/12/2016 - 02:17

כשאני מערבבת את הקמח עם הטחינה והמים לפי הכמויות יוצא לי ממש בצק.. לאיזה מרקם של התערובת מכוונים?

הגיבי
תיאבון בריא 19/12/2016 - 10:23

בעיקרון צריך לערבב את הטחינה ומים, עד לתערוב משחתית. אם הכנסת את הקמח גם, תערבבי עד שיוצא מרקם של טחינה מוכנה. סמיך כמו בלילת פנקייק. ואז תערבבי את זה עם הברוקולי.

הגיבי
מעיין מגידיש 28/02/2017 - 22:43

הפשטידה היתה מעל שעה בתנור ובפנים עדייןמנשארה דביקה.. מה הסיבה?

הגיבי
תיאבון בריא 06/03/2017 - 10:26

היי מעיין. אולמ שמת יותר מידי נוזלים? אולי לא סיננת כראוי את הברוקולי? האם אחרי שהייה במקרר היא התמצקה?

הגיבי
שירז 18/04/2017 - 21:31

היי! הכנתי את הפשטידה הזו כמה פעמים והיא מאוד מאוד טעימה אבל היא יוצאת מאוד לחה מבפנים ולא מוכנה. לא משנה כמה זמן השארתי אותה בתנור/ העלתי מעלות/ השארתי ללילה במקרר- כלום לא עוזר.
מה אני עושה לא בסדר?? או שככה היא אמורה להיות? כי אף אחד לא מצליח לאכול אותה בלי להרגיש שהיא מאוד כבדה

הגיבי
תיאבון בריא 20/04/2017 - 07:22

היי שירז. מצטערת לשמוע… בפעם הבאה נסי לשים עוד פחות מים, כך שרק הברוקולי יצופה בבלילה. לעיתים הברוקולי מפריש עוד נוזלים וזה מה שעלול להכביד על הפשטידה. לחילופין, להוסיף עוד קצת קמה או פירורי לחם. או להחליף את הקמח המלא בקמח רגיל – יעבוד אותו הדבר.

הגיבי
טל 27/04/2017 - 11:40

הי,
האם ניתן להחליף את הברוקלי בתירס/תרד או כל ירק אחר?

הגיבי
תיאבון בריא 27/04/2017 - 13:25

אפשר להחליף בתרד, אבל הפשטידה תצא מאוד נמוכה, כנ״ל עם תירס. אפשר להחליף ב 5 בצלים קצוצים (בינוניים). וכמובן שאפשר להחליף במיקס ירקות. רק לשים לב שאין הרבה נוזלים. (נניח בקישואים מגוררים, יש לסננן את המים קצת)

הגיבי
טל 04/05/2017 - 01:13

אפשר להמיר את הקמח בקמח חומוס?

הגיבי
רות 27/07/2017 - 16:47

אפשר להכין חצי כמות? נשארה לי חצי חבילת ברוקולי קפוא.
איזו תבנית תתאים?

הגיבי
נעה 26/09/2017 - 23:25

הכנתי עם אבקת מרק פטריות במקום בצל/עוף כי זה מה שהיה, והוספתי שמרי בירה.
יצא ממש טעים אבל יש איזה טעם לוואי מריר – יכול להיות מהשמרי בירה? זאת פעם ראשונה שאני מבשלת איתם.

הגיבי
תיאבון בריא 27/09/2017 - 12:45

היי. יכול להיות. אולי את מרגישה טעם גבינתי יותר? זה חלק מהאפקט שהם נותנים. שמחה שנהנת 🙂

הגיבי
אוקסנה 22/12/2017 - 20:44

אני באמת לא מבינה איך יוצאת פשטידה מהמצרכים שרשמתם . 3 כפות מים לא מזיזות שום דבר בפשטידה וכל מה שיוצא זה פשוט קמח וברוקולי מעורבב יבש. בסופו של דבר הוספתי שמן וביצה כדי להפוך את זה למשהו שמזכיר פשטידה

הגיבי
תיאבון בריא 23/12/2017 - 10:08

היי אוקסנה. הברוקולי הקפוא נותן נוזלים לפשטידה וכך גם הטחינה. מערבבים עד שנוצרת תערובת לחה. אין צורך להוסיף שמן או ביצה, הטחינה והקמח עוזרים לפשטידה להתייצב ולהתמצק. בכל מקרה, אני מקווה שניהנת מהמתכון.

הגיבי
הילה 26/12/2017 - 12:26

הכנתי ויצא מעולה.
ויתצרתי על אבקת מרק בצל כי לא היה לי, אבל הוספתי 1 בצל קטן-בינוני, ושמתי ממש קצת יותר ברוקולי כי כבר היתה לי עוד שקית פתוחה שרציתי לסיים 😉
לאור התגובות כאן על פשטידה לא יציבה – את הברוקולי ממש סחטתי מנוזלים אחרי שהפשרתי במים רותחים (לא רק סינון).
אחרי העברת התערובת והשטחתה בתבנית – פיזרתי מעל ממש קצת קמח תירס בשביל מעטה קריספי.
תודה רבה

הגיבי
תיאבון בריא 30/12/2017 - 11:43

מגניב! כיף לשמוע

הגיבי
נועם 16/02/2018 - 00:41

היי נשמע מצויין 🙂
שתי שאלות, 1. האם הטחינה מורגשת בטעם בפשטידה? אני לא חובבת את הטעם של טחינה פשוט
2. האם ניתן להחליף את הקמח המלא בקמח רגיל? או מעניין אם מישהו פה ניסה להכין עם תופח ויודע לספר חוויות

תודה מראש !

הגיבי
תיאבון בריא 18/02/2018 - 11:43

היי. הטחינה לא מורגשת. היא שם רק כדי לחבר בין המרכיבים. אין בעיה להשתמש בקמח תופח או רגיל. מה שיש לך בבית 🙂

הגיבי
תמי 06/07/2018 - 11:00

בלי ביצים? לא חסר?

הגיבי
בר 21/07/2018 - 11:13

תקשיבו זה לא יוצא טוב ככה. ממליץ במקום כוס קמח תופח אחת לשים לפחות 2 כוסות קמח תופח ולא רגיל. בנוסף, עדיף לכתוב את כמות הברוקולי ולא חבילת ברוקולי קפואה.
אז לסיכום, על 400 גרם של ברוקולי קפוא, לשים 2 כוסות קמח תופח, או את הקמחים הרגילים/מלאים עם 2 כפיות אבקת אפייה. ואז מתקבלת צורה של פשטידה.

הגיבי
טליה 27/10/2018 - 10:46

פשטידה בלי בייצים? בטוח?

הגיבי
מלי 07/11/2018 - 19:10

כתוב… פשטידות טבעונית! למה אתם מצפים שיהיו בהן ביצים?
אפשר להכין פשטידות מצוינות בלי ביצים! גם עוגות! וכל דבר אחר!

הגיבי
גיא 21/03/2019 - 21:58

הכנתי עם מיקס ירקות כרובית חיה מבושלת אפונה ושעועית עדינה וזרקתי לפח לא אפוי

הגיבי
מצדה 23/09/2019 - 22:50

האם אפשר להקפיא את הפשטידה?

הגיבי
תיאבון בריא 26/09/2019 - 08:56

כן

הגיבי
גבי 15/04/2020 - 14:59

יוצא לי מוזר כזה… כאילו מלמעלהנ היא מתקשה אך מבפנים נשארת נוזלית כאילו הבצק לא מוכן…

זה בסדר? ומה הסיבה שיכול לצאת לי ככה?

הגיבי
מיכל 28/05/2020 - 14:19

האם מרפדת את התבנית הקמח שיצא ועליו הברוקולי או הכל יחד?

הגיבי
תיאבון בריא 01/06/2020 - 08:09

הכל ביחד

הגיבי

השאירי תגובה