פסטה אליו-אוליו עם תוספות

photo 2_02

המתכון הזה די בסיסי, אין בו מרכיבים מיוחדים. כל אחד יכול להוסיף מה שבא לו. יותר עגבניות, פחות בזיליקום… זיתים שחורים גם יתאימו מאוד. אני הוספתי למנה שלי פולי סויה. הסויה היא קטניה שיש בה הרבה סידן, וויטמינים ומכילה הרבה חלבון. פולי הסויה בשילוב עם הפסטה יוצרים ארוחה בריאה מאוד. ואם מחליפים את הפסטה, לפסטה מחיטה מלאה, אנחנו יוצרים ארוחה שהיא לא רק בריאה אלא גם מזינה. החיטה המלאה תורמת לנו סיבים ומינרלים. פולי הסויה מאוד נוחים לעבודה, וההשריה היא תהליך חשוב. אפשר לתבל אותם לאחר מכן עם מעט מלח ולאכול אותם כנישנוש או לבשל אותם כמו כל קטניה אחרת, ולהוסיף למרק או לתבשיל.

מצרכים

כ-200 גרם פסטה* (מנה)
חופן עגבניות לחות
חופן עלי בזיליקום
שמן 0לטיגון קצר)
3 שיני שום
כ-1/3 כוס פולי סויה* מבושלים
מעט כוסברה קצוצה (לא חובה)
גבינת פטה שקדים (לא חובה)
מלח
פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה

משרים את פולי הסויה בהרבה מים כ-9-12 שעות, או במקרר למשך הלילה. המים מרככים אותם ואפשר לאכול אותם ככה עם מעט מלח ופלפל. לפסטה (ולתבשילים אחרים) יש לבשל אותם על אש גבוהה למשך כחצי שעה – שעה, עד שהם מתרככים, אך לא מתפוררים. מבשלים את פולי הסויה, מסננים ממים ומניחים בצד. חותכים את העגבניות הלחות והבזיליקום לרצועות דקות. מניחים בצד. חותכים את השום לפרוסות, מחממים מחבת עם מעט שמן (אפשר מעט, אפשר קצת יותר) ומטגנים מעט את פרוסות השום. מוסיפים את השום עם השמן לקערת הפסטה, מוסיפים את פולי הסויה, הבזיליקום והעגבניות. מערבבים ומתבלים במלח ופלפל. לקישוט והעשרת הטעמים אפשר להוסיף כוסברה קצוצה ולפורר מלמעלה מעט (או הרבה) גבינת פטה שקדים.

*אני הכנתי מראש כמות גדולה של פסטה, לכן הכמות כאן הי משוערת. כך גם עם פולי הסויה, הכנתי מראש כמות של 500 גרם. השתמשתי בחלק מזה לפסטה ובחלק אחר לארוחות אחרות. אפשר להכין מראש כמות גדולה, ולהקפיא עד לפעם הבאה.

בתיאבון!

שתפי:
Loading💓 הוספה למועדפים

You may also like

השאירי תגובה