"חביתת" עדשים כתומות ובצל סגול

של מיכל דינר

חביתת עדשים כתומות ובצל סגול

עדשים כתומות מכילות חלבון, ברזל, זרחן, אבץ, מגנזיום, אשלגן, סידן, ויטמין B וניאצין.
המנה משביעה וטעימה ולצד סלט רענן נוצרת ארוחת בוקר נפלאה להתחיל בה את היום.

המרכיבים (ל2 חביתות בינוניות)

חצי כוס קמח עדשים כתומות (להשיג בחנויות הטבע)
חצי כוס מים
חצי כוס חלב סויה לא ממותק
בצל סגול קטן קצוץ דק
חופן פטרוזיליה קצוצה (אפשר עוד עשבי תיבול אחרים לפי הטעם)
מלח סלרי או רגיל לפי הטעם
פלפל שחור גרוס לפי הטעם

הוראות הכנה

בקערה מערבבים היטב את המים, חלב הסויה וקמח העדשים. מערבבים היטב עד לבלילה חלקה.
מוסיפים את כל שאר המרכיבים ומערבבים היטב.
במחבת נון/סטיק מחממים שמן, ושופכים את הבלילה.
מחכים עד שהצד התחתון מתייצב ונפרד מהמחבת בקלות,
הופכים לצד השני בעזרת תרווד גדול, ומחכים שוב עד שהצד השני נפרד גם הוא מהמחבת.
אוכלים חם.

בתיאבון!
[printfriendly]

שתפי:
Loading💓 הוספה למועדפים

You may also like

3 תגובות

עידית 27/04/2016 - 11:02

עשיתי את המתכון הזה אך הבלילה יצאה לי מיימית מאוד. אז הוספתי קמח רגיל וקמח תפו"א.
הייתי גם מורידה את החלב כי יש לו טעם דומיננטי ומתוק גם עם המתיקות המופחתת.
הייתי מוסיפה גם יותר תיבול לפעם הבאה- מלח, פלפל, כורכום וכו'.

הגיבי
קרן 09/02/2020 - 16:55

הפעם שדרגתי את המתכון עם שתי עגבניה חתוכה לקוביות, פטרוזיליה, כוסברה (טיגנתי בצל ושום והוספתי לבלילה) אפילו בעלי הופתע מכב שיצא טעים!!!!!

הגיבי
עדנה 15/09/2020 - 21:14

אני שמתי בצל ירוק קצוץ, פטרוזיליה, בצל שאלוט, גרדתי טופו ויצא נפלא. מים שמתי לפי העין, עד שקיבלתי מרקם לחביתה

הגיבי

השאירי תגובה