אורז בסמטי עם בצל, גוג'י ברי, צימוקים וגרגירי חומוס

של מיכל דינר

אורז עם בצל, גוג'י ברי וגרגירי חומוס
המנה טעימה וקלה להכנה וגם לעיכול. מכילה חלבון מלא בזכות האורז (דגן) והחומוס (קטניה) שבה. פירות הגוג'י ברי נחשבים לסופר פוד (מזון על), יש בהם תרכובות נוגדי חימצון רבות עוצמה, ותרכובות נוספות שיכולות למנוע סרטן ומחלות לב. נוגדי החימצון מחזקים את מערכת החיסון ומורידים כולסטרול עודף. המרכיבים בפרי שומרים על ה DNA שלנו, מה שחשוב במניעת מחלות קשות, יש בהם כמות רבה של ויטמין A המועיל בדחיית תהליכי הזדקנות ועוזר לבריאות העיניים. הפרי מגן על הכבד, ומועיל כנגד בעיות כרוניות.

מרכיבים

כוס אורז בסמטי שטוף ומסונן
כוס גרגירי חומוס מבושלים
2 כפות שבבי בצל יבש (אפשר גם לטגן בנפרד בצל קטן קצוץ)
3 כפות גוג'י ברי
2 כפות צימוקים כהים או חמוציות טבעיות
תבלינים לפי הטעם, לדוגמא: מלח, פלפל שחור גרוס, צ'ילי, כורכום ומה שאוהבים.

אופן ההכנה

מטגנים בסיר עם שתי כפות שמן זית את האורז, כשהוא מתחמם מוסיפים כשתי כוסות מים רותחים, מגיעים לרתיחה ומבשלים על אש קטנה ובמכסה סגור, כשהאורז מתחיל להתרכך, מוסיפים את שאר המרכיבים, מערבבים היטב וממשיכים לבשר על אש נמוכה ובמכסה סגור עד שהאורז רך (באם נגמרים המים, יש להוסיף עוד קצת מים רותחים)
להשאיר באש כבויה ובמכסה סגור לעוד כעשר דקות, והאדים עושים עבודה נפלאה…

בתיאבון!
[printfriendly]

שתפי:
Loading💓 הוספה למועדפים

You may also like

השאירי תגובה