9 תחליפי ביצה טבעוניים

הרבה פעמים אני נתקלת בשאלה ״איך מטבענים את המתכון הזה? אם רק מחליפים את הביצים הוא טבעוני״, כשמדברים על מתכונים לא טבעוניים לפשטידה, עוגה, קציצות וכד׳. כמעט תמיד אני חושבת לעצמי שעדיף להכין מלכתחילה מתכון טבעוני, כי מישהו כבר מצא את התחליף המתאים (ואכן, ב״תיאבון בריא״ יש אלפי מתכונים טבעוניים לכל דבר). אבל לפעמים בכל זאת מתחשק גם לי להכין את העוגיות של סבתא או הקציצות של אבא, וחייבים למצוא את התחליף המתאים.
אם גם אתם שואלים את עצמכם איך להחליף ביצה במתכון, הכנו לכם הסבר פשוט של כל הדרכים לעשות את זה – באפייה, בהדבקה, בנפח ובטעם.
תשתמשו בתחליף המתאים לכל מתכון, ושימו לב שלפעמים תצטרכו לעשות התאמות קלות. לדוגמא, רסק תפוחים לעוגה מוסיף לחות, ולכן אולי תיאלצו לאזן בתוספת קמח. בדקו כל מתכון לגופו, והכי חשוב שתעזו לנסות כי זה חלק ממה שכיף בבישול. בהצלחה!

איך להחליף ביצה?

וכאן אתם יכולים למצוא 13 דרכים להכנת חביתה טבעונית מבלי לשבור ביצה אחת!

אהבתם? שתפו:

אולי גם הרשימות האלה יעניינו אותך...

6 תגובות

  • כל הדברים האלה מחליפים אולי את הפונקציה של הביצה באיחוד מרכיביהתבשיל אבל לא מחליפים את ערכיה התזונתיים. כפי שקורה הרבה במזון טבעוני. ( נושא הגבינות למשל ).
    בביצה 91% מהחלק הלבן ( החלבון ) הינו באמת חלבון.
    אף אחד מן המוצרים האמורים כאן איננו מכיל את הערכים התזונתיים המצויים בביצה.
    כאשר ניזונים ממזון פחממתי – מזינים בעיקר תאי שומן.
    מזון חלבוני מזין תאי שריר.
    אין בכוונתי שיש להתחיל לבלוס בשר וכו, אני פשוט מחפש פתרון לבעייה.
    אני נגד השמדת האפרוחים המתרחשת במדגרות.
    נגד כלובי הסוללה ובעצם מבחינה אידיאולוגית בנוי כך שלא אוכל לאכול ביצה.
    אבל הגוף בהחלט דורש את שלו.
    כאשר אדם מגיע להשמנת יתר קיצונית – אין לו ברירה אלא להתחיל לאכול ארוחות עשירות מאוד בחלבון ועניות בפחממה שגם היא דרושה לגוף ( למוח ).
    נחייה ונראה.

השאר תגובה