מתכונים לקינוחים

עוגיות פרג פריכות משיבולת שועל

123
הנה פורים ואוזני ההמן מלאות הפרג שבאות איתו… בתור חובבת עוגיות פרג מושבעת, אני מקדישה את המתכון הזה לכל האנשים ששומרים על בריאותם, ובריאות ילדיהם ועדיין רוצים להנות ממטעמי החג. גם לנו מגיע! ולכל מי שעדיין חושב שבריא זה לא טעים… אז הנה ההוכחה בפעם המיליון שזו טעות! והאמת הפוכה, ולפעמים ודי הרבה פעמים, בריא הרבה יותר טעים :-) רק אספר שלא מצאתי בשום מקום, וחיפשתי ה מ ו ן, בצק פריך שעשוי ממרכיבים טבעיים ללא גלוטן וטבעוני. הייתי חייבת להמציא משהו בעצמי. אני גאה לומר שממש יצא לי מוצלח. פריך וקרנצ’י ומתפורר. כמו שצריך בקיצור.

מרכיבים

לבצק:
כוס קמח שיבולת שועל (טוחנים קוואקר במטחנת קפה קטנה ומקבלים קמח)
3 כפות גדושות שמן קוקוס מוצק.
כפית וחצי מייפל
כף שטוחה גרעיני צ’יה
3 כפות מים.
קמצוץ מלח הימאליה

למלית פרג:
4 כפות פרג טחון (הכי מומלץ לטחון את הפרג ממש לפני במטחנת קפה קטנה)
1/3 כוס מים ורבע כוס + כף חמאת קוקוס
או
1/3 כוס נוזל קוקוס של D-AROY
רבע כוס מייפל
2 כפיות מיץ לימון

12345

הכנה

משרים את גרעיני הצ’יה במים למשך עשר דקות. הם מתנפחים והמים הופכים לג’לטיניים.
מערבבים בידיים את שמן הקוקוס והקמח עד ליצירת פירורים. מוסיפים את המים עם הצ’יה ומערבבים עד שהבצק מתגבש וזהו. עוטפים אותו בניילון ושמים במקרר.

מכינים את המלית:
שמים את כל חומרי המלית יחד בסיר קטן ומבשלים עד שהפרג מתנפח מעט ומתרכך. בערך 5 -10 דקות. מרדדים את הבצק וממלאים במלית. מטעמי עצלות רדדתי את הבצק, מרחתי עליו שכבת מלית נדיבה חציתי אותו לשניים וקיפלתי אותו אחד על השני. יצא מין סנדוויץ’ ענק. אפיתי בתנור שחומם ל180 מעלות עד שהבצק השחים קלות. בערך 20 דקות.

1234

המתכון הוא של אורלי מהבלוג “זה בריא”. אורלי היא בשלנית חובבת, שגדלה על האוכל הבריא של אמא שלה, ועכשיו היא מכינה אוכל בריא בעצמה, “אבל קודם טעים ואז בריא” היא מדגישה. בבלוג שלה היא משתפת מתכונים בריאים שהיא אוספת, חלקם היא שכללה, וחלקה פי מוחה. מוזמנים לבקר באתר “זה בריא“.

[printfriendly]

Loading💛 הוסף למועדפים

תגובה אחת

  • [email protected] says:

    פשוט מעולה!!!

השאר תגובה