מתכונים למנות עיקריות

סטייק טמפה קל להכנה

image-(1)2

אז קודם כל, הקדמה: מה זה בכלל טמפה?

טמפה הוא מאכל מסורתי שמקורו באינדונזיה. כמו טופו, הוא לא באמת המצאה של טבעונים, אלא קיים אלפי שנים, אבל הוא ללא ספק משהו ששווה לכם לנסות אם אתם טבעונים. גם הוא מיוצר מסויה. הוא מכיל חלבון באיכות גבוהה, סיבים תזונתיים, ואת כל חומצות האמינו החיוניות.
אז במה הטמפה שונה מטופו? בגלל שהטמפה עשוי מפולי סויה שבורים (בד”כ עם דגן כלשהו), יש לו מרקם קריספי. באופן כללי, כנראה שהוא יותר “ידידותי” ללא טבעוניים מאשר טופו, גם בהכנה, וגם בטעם.
הא, ואומרים ‫טֶמפֶה (témpé)‬‎.
יצא לי כבר להכין ארוחות עם טמפה כמרכיב מרכזי, והרושם העיקרי הוא שקשה לפשל איתו. המנה שהכנתי הפעם היא טמפה מושרה במרינדה, מטוגן על מחבת פסים. זמן ההכנה עצמו לא עולה על רבע שעה. חצי שעה, אם מחשיבים את הזמן שהטמפה הושרה ברוטב. כאמור, חומר גלם ממש, אבל ממש ממש נוח. לטבעונים החדשים המנה הזאת יכולה להיות נוחה במיוחד, כי היא מזכירה חזה עוף מטוגן.
בתמונה ניתן לראות שהגשתי את הטמפה כשמסביב צ’יפס קייל. המתכון לצי’פס קייל נמצא כאן.

מצרכים

1 חבילת טמפה מופשרת (לילה במקרר)
2 כפות סויה
2 כפות קטשופ
2 כפות סילאן

אופן ההכנה

נתח הטמפה שקנינו, הגיע בעובי של כ-2 ס”מ. אנחנו חתכנו אותו לשניים באמצעו, כך שהעובי שלו יהיה כס”מ אחד.  כל ריבוע חותכים לארבעה משולשים (באמצעות אלכסונים).
מערבבים בקערה את חומרי המרינדה, קטשופ סויה וסילאן, טובלים את משולשי הטמפה במרינדה ומשרים כחצי שעה. לאחר מכן, מחממים מחבת פסים, מרססים עליה מעט שמן, ומטגנים את הטמפה משני צדדיה. אפשר להגיש ליד תרד מאודה או צ’יפס קייל.

בתיאבון!

Loading💓 הוסף מתכון למועדפים

4 תגובות

השאר תגובה