מתכונים למנות עיקריות

סביח

סביח טבעוני

לפני כמה שבוע התחשק לנו להכין סביח בבית. וכמו תמיד, נכנסנו ל״תיאבון בריא״ למצוא מתכון, ופתאום גילינו שאין. שבין כל אלפי המתכונים לא נמצא אפילו סביח אחד. כמובן שניגשנו לתקן את זה. אני ורעות התחלנו לחפור במתכונים ולשאול אנשים לטיפים.
הטיפ הכי גדול שקיבלנו על הכנת הסביח הוא כזה: כל ביס צריך להכיל את כל המרכיבים לכן בניית המנה היא בשכבות (מחזיקים את הפיתה במאוזן וממלאים) ולא כמגדל כמו בפלאפל. את הטיפ קיבלנו מחברה עם שורשים עירקיים שהסביח היה חלק משגרת השבת שלה כשהייתה קטנה.
אז אחרי שני ניסיונות – הנה מתכון לסביח. כמובן ללא ביצה.

מרכיבים ל-2 מנות

1 חציל
2 תפוחי אדמה קטנים (אחד לכל אחד)
עגבניה, פרוסה לפרוסות דקות
מלפפון, פרוס לפרוסות דקות
עמבה
סחוג
טחינה
חומוס (אנחנו הבאנו מחומוסיה)
2 פיתות טריות

אופן ההכנה

את החציל פורסים לפרוסות בעובי של חצי ס״מ ומסדרים על תבנית עם נייר אפיה. מושחים את החצילים בשמן, הופכים אותם ומושחים את הצד השני, מפזרים עליהם מעט מלח ואופים בתנור בחום של 180 מעלות כ-20 דקות, עד שהם משחימים ומתרככים.
בנתיים מבשלים את תפוחי האדמה עד לריכוך, מוצאים וחותכים לפרוסות.

מרכיבים את המנה:

מורחים חומוס, עמבה וסחוג
מכניסים את החציל, עליו מניחים את תפוחי האדמה, העגבניה, המלפפון והפטרוזיליה הקצוצה, ומוסיפים שכבת חציל נוספת אם רוצים. מלעלה שמים טחינה לפי הטעם.

בתיאבון!

Loading💛 הוספה למועדפים

השאר תגובה