מתכונים למרקים

מרק עדשים מפנק

IMG_1948

אין כמו ריח של מרק עדשים טרי על האש ביום קריר וסגרירי. העדשים עשירים בחלבון מהצומח ומהווים מקור נהדר לסידן, מגנזיום, ברזל וחומצה פולית. הם מסייעים בשמירה על רמת סוכר קבועה בדם, מאזנים את לחץ הדם ובכך מסייעים בהורדת הסיכון למחלות לב. בנוסף מכילים סיבים תזונתים ותורמים לתחושת שובע לאורך זמן.

מצרכים

כוס עדשים ירוקות (שהושרו כ 4 שעות )
בצל בינוני קצוץ דק
4 שיני שום חתוכות
2 גבעולי סלרי קצוצים (כולל העלים )
גזר חתוך לקוביות
2 כפות שמן קנולה
כפית וחצי כמון
פלפל , מלח
4-5 כוסות מים

הוראות הכנה

1.בסיר רחב מחממים את השמן, מוסיפים את הבצל והשום ומטגנים עד שמזהיבים מעט
מוסיפים את גבעולי הסלרי והגזר וממשיכים בבישול תוך כדי ערבוב כ 2 דקות
2. מוסיפים את העדשים, הכמון, פלפל ומלח ומערבבים היטב
3. מוסיפים 4-5 כוסות מים ומביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים על להבה נמוכה-בינונית כ 25-30 דקות. טועמים ומתקנים תיבול במידת הצורך

* כמות המים שיש להוסיף תלויה במידה הסמיכות שאתם אוהבים , חשוב לקחת בחשבון שהעדשים ממשיכות לספוח את הנוזלים גם לאחר הבישול
* מי שאוהב את המרק במרקם יותר חלק ניתן בתום הבישול לטחון את כל הרכיבים בבלנדר ידני
* ניתן להוסיף גם 2-3 כפות של שמנת לבישול ע”ב סויה של אלפרו לטעם קרמי יותר

בתיאבון!

המתכון של רותם ברנר, מאמנת תזונה ואורח חיים בריא. רותם מאמינה כי למזון יש השפעה על גופינו ובריאותו וישנה חשיבות למה ואיך אנחנו אוכלים וכן ביכולת של מזון למנוע או לרפא מחלות. רותם שואפת לעזור לאחרים ללמוד קצת יותר על אורח חיים בריא ותזונה נכונה, ולהראות שזה לא כזה מורכב וקשה כמו שחושבים וכל מה שנדרש זה שינויים קטנים בשביל להצליח.
מוזמנים לבקר באתר של רותם

[printfriendly]

Loading💓 הוסף מתכון למועדפים

2 תגובות

השאר תגובה