3 מצרכים לבישול בריא יותר

לאכול בריא זה לא דבר פשוט. זה אומר להתחיל לשנות את הרגלי התזונה שלנו ולרוב גם להחליף אוכל מוכר באוכל קצת אחר. לא לכולם זה בא בקלות וזה דורש זמן למידה. ולכן, כמו בדיאטה, המעבר צריך להיות איטי ולהיעשות בהדרגה, אחרת (כמו בדיאטה) נישבר מהר ונפספס את המטרה.
הצעד הראשון בדרך לתזונה בריאה הוא פשוט וקל: ציידו את המטבח שלכם במצרכים בריאים – ברגע שהם שם הדרך להכין אוכל בריא קלה יותר. במקום ממתקים הכניסו יותר פירות, במקום לחם לבן קנו לחם מחיטה מלאכה וכן הלאה. הצעד השני הוא להחליף מצרכים בסיסיים קצת פחות בריאים בגרסה הבריאה שלהם. התחילו משלושת המצרכים האלו ותראו שהדרך פשוטה יותר ממה שחשבתם.


קמח כוסמין מלא

החליפו קמח לבן בקמח כוסמין

מה זה כוסמין, אתם בטח שואלים. כוסמין הוא דגן, מעין בן דוד קדום של החיטה. הכוסמין עשיר בחלבון, סיבים תזונתיים וויטמינים בהשוואה לחיטת הלחם שאנחנו מכירים. קמח לבן עשוי מגרגירי חיטה שבתהליך העיבוד הסירו מהם את הקליפה שמכילה את הערכים התזונתיים שחיוניים לנו. אם לא מצאתם קמח כוסמין העדיפו קמח מחיטה מלאה שעשיר בסיבים בזכות טחינת הגרירים יחד עם קליפתם בתהליך ההפקה. אגב, אם מצאתם קמח כוסמין מלא – אז הרווחתם את כל הייתרונות.

flour-banner


שמן קוקוס

החליפו שמן צמחי בשמן קוקוס

שמן הקוקוס עשיר בחומצות שומן שקל לגוף לעכל ולשרוף (לכן שמן הקוקוס מסייע גם בתהליכי הרזיה). נקודת העשן שלו (טמפ׳ שבה השמן מתחיל להתפרק ולייצר עשן) היא גבוהה ביחס לשמנים האחרים ולכן בחימום או טיגון הוא מתחמצן פחות ומזיק פחות מהאחרים. הוא גם משמש כתחליף לחמאה או מרגרינה במאפים שונים כמו בצק פריך ובצק עוגיות.

coconut-banner


סירופ אגבה

החליפו סוכר לבן בסירופ אגבה

כדי שהסוכר יהפוך ללבן כמו שאנחנו מכירים הוא עובר עיבוד שכולל תהליכים כימיים שונים שמוצאים ממנו את כל מה שטוב עבורנו. לעומת זאת, סירופ האגבה (שמופק מצמח האגבה, דומה לדבש, רק דליל יותר) לא עובר תהליכי עיבוד דרמטיים ולכן משמש כממתיק טבעי. כל זה נכון גם לגבי סירופ מייפל (טהור! לא זה שנמכר במדף האפייה). בכל מתכון בו יש אגבה ניתן להשתמש גם בסירופ מייפל.

agava-banner

אהבתם? שתפו:

אולי גם הרשימות האלה יעניינו אותך...

3 תגובות

השאר תגובה