מתכונים למנות עיקריות

דלורית חצויה ממולאת במג’דרה מאורז מעורב ומאש מונבטת‎

דלורית ממולאת במג'דרה מאורז מעורב ומאש
הדלורית שייכת למשפחה הירקות הכתומים ולכן יש בה ויטמין A בטא קרוטן שידוע כבעל פעילות נוגדת חימצון, מגן בפני סרטן, חיוני לצמיחה והתפתחות עצמות, לראייה, לעור, לתקינות מערכת החיסון ומאט תהליכי הזדקנות.
שעועית המש די דומה לרוב הקטניות: עשירה בחלבון, סיבים, ויטמינים מקבוצת B, ברזל ומינרלים אחרים. מבחינה תזונתית הנבטת הקטניה הופכת אותה ואת החלבון שלה לזמין יותר וקל יותר לעיכול, ומאפשרת ספיגה טובה יותר של המינרלים שבה. בתהליך הנביטה נוצרים גם חומרים נוספים שאין בזרע היבש כמו נוגדי חימצון היעילים במניעת סוגי סרטן וויטמין C המשפר את ספיגת הברזל שבקטניה. לאחר ההנבטה אין צורך בבישול ארוך.

מצרכים

לדלורית:
דלורית חצויה ומנוקה (עדיף אורגנית)
שמן זית
מלח ופלפל גרוס
טימין יבש
למג’דרה:
כוס אורז מעורב שטוף ומסונן
כוס מאש מונבטת
כף שמן זית
מעט מלח
בצל קצוץ
סלסלת פטריות קצוצות
תבלינים: כורכום, חוויאג’, פלפל גרוס, כף מרק אבקת בצל.

הוראות הכנה

שמים את חצאי הדלורית בתבנית על נייר אפייה, מושחים בשמן זית ומפזרים את התבלינים.
מכניסים לתנור/אובן ל250 מעלות עד שהדלורית רכה (בודקים עם מזלג)
בסיר מבשלים את האורז במים וקצת מלח עד שהוא מוכן לאכילה.
במחבת מטגנים את הבצל והפטריות עד שהם רכים, מוסיפים את המאש המונבט,
ממיסים בכוס מעט אבקת מרק בצל ברבע כוס מים רותחים ומוסיפים למחבת ומבשלים כמה דקות,
מוסיפים למחבת את האורז והתבלינים, מערבבים היטב ומבשלים כמה דקות על אש נמוכה במכסה סגור.
מכבים את האש ומשאירים עוד כמה דקות במכסה סגור עם האדים.
מוצאים את הדלורית, ועליה עורמים את המג’דרה,
בצד מוסיפים סירות זוקיני אורגני שנקלו בתנור עם שמן זית מלח ופלפל גרוס.

Loading💛 הוספה למועדפים

השאר תגובה